My Own Happiness Project

My Own Happiness Project
because happiness begins inside and flows out...

20080309

batu, oh batu...

Celaka betul, semalam saya tidak dapat tidur lagi akibat sakit memeras di pinggang. Dari mula saya cuba tidur pada jam 1:00am, saya asyik terbangun dan melihat jam setiap 20 - 30 minit. Sakit mulai menjadi kritikal pada kira-kira jam 3:30am apabila saya tidak lagi tahan sehingga termuntah... Selepas muntah, sakit gastrik pula menyerang sehingga saya terpaksa keluar untuk minum Eno sebelum dapat baring semula... Dalam masa 4 jam setengah saya telah menelan 3 biji Tramadol, 2 Hyocine dan Actifed supaya dapat tidur...

Pada awal tahun 2000 saya pernah menjalani pemecahan batu karang di Hospital Universiti dan mendapat gelaran Stones daripada kawan-kawan yang cuba membuat jenaka daripada kesengsaraan yang saya alami... ada yang menyatakan kesakitan baru karang (ureterik kolik) adalah setara dengan kesakitan melahirkan bayi (tidak tahu betul atau tidak, saya tidak pernah bersalin) tapi kesakitannya memang tahap fooyuh juga lah...

Saya bangun dengan rasa kebas seluruh badan dan muka (akibat overdos Tramadol) tetapi sanggup bangun awal untuk menengok keputusan pilihanraya...

No comments: