My Own Happiness Project

My Own Happiness Project
because happiness begins inside and flows out...

20080909

hukum fantasi dan realiti.......

Apakah hukum fantasi dan realiti sudah melanggar aturannya? Di kala aku cuba menghulurkan tangan ku di udara, apakah mampu kau mencapai hujung jariku?

Apabila ia bermain di akalku, maka dengan kuasa akan aku sedaya menzahirkannya. Di kala satu pertemuan itu kau letakkan ia pada landasan satu takdir, maka ingin juga aku bertanya, "apakah sudah kau usahakan?"

Tiap kali aku cuba menyusun kata, tiap kali juga aku ligat bersandiwara. Aku beralasan, aku beralas dan aku tertanya-tanya, mengapa harus aku menuturkan dusta?

Dan tiap kali aku menuju pada jawabnya, maka apakah adanya engkau di sisi ku membawa aku pada ertinya?

Aku sudah pula bermain-main. Bak anak kecil meloloskan dirinya dari satu kebenaran, begitu juga aku yang pasti mencari nikmat dan keseronokan hidupku.

Aku tahu aku masih jua mencari. Kerna hidup juga aku katakan ia terus berjalan. Maka walau tebal onar pasti aku redahi tanpa banyak bicara. Moga aku temui 'satu jawapan' nya. Satu destinasi yang akan ku adaptasi.
Continue reading Alamecarte

No comments: